dinsdag 13 juli 2010

Nieuwe lens en Tabbouleh

Jawel, vandaag kreeg ik mijn nieuwe lens binnen: Canon EF 50mm F/1.4 USM. Ik wilde al een tijd deze lens en heb ik hem vandaag eindelijk gekocht van het geld voor m'n verjaardag en slagen. Ohhh wat is hij mooi en maakt hij mooie foto's. Het wordt dus lekker veel foto's maken.
                   
               
Ook maakte ik vandaag heerlijke Tabbouleh met spicy falafel en aardappeltjes uit de oven. Ik had geen inspiratie om te koken en toevallig stond het kookprogramma 'What to eat now' van de Engelse kok Valentine Warner op.  Hij maakte een frisse tabbouleh salade en ik dacht 'laat ik dat ook doen'. Ik gebruikte zijn recept als basis maar gaf er een eigen draai aan.

Benodigdheden (voor 1 persoon):
-25-35 gram bulgur
- 2 tomaten in kleine stukjes
- 1/2 rode ui gesnipperd
- Grote hoeveelheid peterselie (ik doe het altijd op gevoel). Gewassen, gedroogd en fijn gesneden
- 2-3 el (Verse) citroensap
- kleine hoeveelheid veldsla
- 2-3 el olijfolie
- zout (naar smaak) 

Bereiding:
- Doe wat bulgur in een kommetje en voeg daarbij  kokend water toe zodat de bulgur net onder staat en laat het 20 minuten staan.
- Snij de tomaat en rode ui in hele fijne stukjes en voeg deze samen in een slakom.
- Was de peterselie en droog deze (in een slacentrifuge) en snij het heel fijn.
- Doe vervolgens de peterselie en de veldsla in de slakom.
- Voeg wanneer de bulgur gaar is ook toe.
- Breng alles op smaak met de olijfolie, citroensap en zout en meng het door elkaar.

Serveer het met heerlijke falafelballetjes en krielaardappeltjes met het avondeten of eet het als een zomerse lunch.


1 opmerking:

  1. hmmmm... klinkt goed, denk dat ik dat later deze week eens ga proberen :D

    BeantwoordenVerwijderen