vrijdag 25 juni 2010

Overbodige luxeprobleem?

Dat valt echt niet mee, een laptop uitkiezen. In september begin ik met de studie geschiedenis aan de universiteit van Utrecht. Althans daar ga ik wel vanuit, maar ik moet helaas eerst nog even wachten op de uitslag van de inhaalexamens. Maar goed, een laptop kopen is dus moeilijker dan gedacht. Op het moment heb ik ook een laptop, maar die heb ik dus op de gok gekocht. Nu wil ik zeker weten dat ik een laptop koop die echt aan mijn eisen voldoet: genoeg snelheid en ruimte voor fotografie en genoeg accu vermogen om hem te gebruiken tijdens college. Poeh! Wat zijn er veel soorten en maten en dat maakt het voor mij nog veel moeilijker. Ik heb namelijk totaal geen verstand van vermogen van laptops e.d.. Ach fijn, ik ben dus gister naar een computer winkel hier in het centrum geweest en ik liet mij volledig informeren over laptops. Het was echt een heldere uitleg zonder mij proberen wat aan te smeren. Erg fijn dus! Thuis gekomen heb ik gelijk het soort laptop die ik in gedachten heb op Facebook en Hyves neergezet met de vraag voor eventuele tips en opmerkingen. Gevolg: uiteenlopende meningen over welke laptop merken goed zijn en welke niet. Vrijwel alle laptopmerken zijn slecht als je alles bij elkaar op ga tellen. Behalve de MacBook, maar dan kan ik een lening aan gaan vragen, want die dingen zijn niet te betalen. Wat moet ik nu???? Help!! (Eigenlijk is het echt een overbodige-luxe-probleem! Zucht...)



2 opmerkingen:

  1. Er zijn er gewoon teveel denk ik.
    Vroeger had je niet zoveel keus, maar dat is met alles zo, ga eens voor een tv kijken, dan zie je door de bomen ook het bos niet meer

    xx
    papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het laptop probleem. Ik ben zelf ook zoekende. Maar ik denk dat ik voor een Dell ga.
    Bij mij moet die een sterke videokaart hebben enz om zwaar grafische programma's te kunnen draaien waar ik in de archeologie vast mee te maken krijg. Maar het blijft een lastig iets.

    En gaaf trouwens dat je geschiedenis gaat studeren :D

    BeantwoordenVerwijderen