maandag 14 juni 2010

Kruidige Champignons

Vorige week kocht ik biologische champignons, om weer eens te proberen. Zelf ben ik niet gek op paddestoelen, omdat ik de structuur zo raar vind. Toch wilde ik het weer eens proberen, en ik ging een beetje experimenteren met kruiden, om het lekkerder te maken. Het werkte, want ik vond het heerlijk smaken en het ziet er nog lekkerder uit dan als ze niet gekruid zijn! (Al moet ik nog wennen aan de structuur). Ik wil het recept met jullie delen, hoewel je eigenlijk zelf gewoon de kruiden moet toevoegen die je zelf lekker vind.



Ingrediënten:
- Biologische champignons
- Knoflook
- Paprikapoeder
- Djintan (komijnpoeder)
- Kerrie Massala
- Zout en peper
- Olijfolie (of een ander soort olie wat je lekker vind)

Bereiding:
Zoals je boven kunt zien heb ik geen hoeveelheden aangegeven. Dit zijn gewoon de kruiden die ik gebruikt heb (misschien dat ik er nog wat vergeten ben).
- Borstel de champignons schoon (niet afspoelen want ze nemen veel vocht op en dan kan je ze niet meer goed bakken)
- Snij ze in plakken (ik deed ze door drieën) en doe alle champignons in een mengkom
- Doe er een scheutje olie bij
- Voeg de kruiden toe en de klein gesneden knoflook.
- Meng alles goed door elkaar zodat alle champignons onder een laagje kruiden zit
- Bak de champignons vervolgens in een koekenpan of wok tot ze gaar zijn.
En eetsmakelijk! Het is dus heel simpel, maar je kunt steeds weer wat anders proberen. Het is heerlijk bij een oosters gerecht. Ik had het met verse oosterse roekbakgroente, met scrumbled tofu en biologisch pandan zilvervliesrijst!




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten