zaterdag 28 augustus 2010

Een nieuw leven...

Het is alweer een tijd geleden, dat ik iets geschreven heb, dus het wordt weer hoog tijd. Er zijn veel dingen gebeurd in de afgelopen weken, die zorgen voor een totale verandering van mijn leven. Als eerste begin ik in september dan eindelijk aan de studie geschiedenis aan de universiteit van Utrecht. Dit is op zich geen nieuws, omdat ik al een aantal jaar weet dat ik deze studie ga doen. (ik heb immers niet  voor  niets zo lang op de middelbare school gezeten). Maar toch brengt deze keuze een grote verandering met zich mee. Ik ga namelijk over twee weken verhuizen. naar Vleuten, een  dorp dichtbij Utrecht. Twee weken geleden reageerde ik op een kamer, zonder enige bedoeling. Zoals sommige van jullie wel weten heb ik altijd gezegd dat ik pas over een jaar op kamers zou gaan. Al snel kreeg ik een bevestiging dat ik op nummer twee geplaatst werd en ik in aanmerking zou komen zodra de andere geïnteresseerde af zou vallen. Ja hoor, op zondagavond kreeg ik te horen dat ik dinsdag de kamer kon bezichtigen. Zo gezegd, zo gedaan. Alles beviel mij prima, mooi kamer, badkamer, keuken en de voorwaarden ook prima. Toch kwam ik thuis met het gevoel dat het allemaal te snel ging en vooral nu het zo onduidelijk is met mijn gezondheid. Dus eerst maar even goed een nachtje over slapen (slapen heb ik natuurlijk niet gedaan) en ik bleef bij mijn beslissing dat ik het niet zou doen. Totdat mijn dokter dezelfde ochtend belde met de uitslag van het bloedonderzoek dat eerder die week was gedaan. Mijn vermoeden klopte, ik blijk dus al die tijd een zwaar B-12 vitamine te kort te hebben, wat voor dezelfde klachten zorgt als bij Pfeiffer. Dit verandert de zaak, want hierna kan ik snel opknappen zodra ik de injecties krijg. Hoogstwaarschijnlijk hoef ik deze gelukkig niet mijn hele leven, want de oorzaak ligt bij het feit dat ik vegetariër ben. Dus ik ben ook weer begonnen met vlees en vis eten. 
Ondertussen drong het tot mij door dat ik zo'n kamer nooit meer zou vinden en heb toch besloten om de kamer te nemen. In de weekenden kom ik wel gewoon naar Spijkenisse, want ik heb hier nog steeds mijn baantje en dat wil ik echt nog niet opgeven.  Dus een grote verandering en verheldering in mijn leven. Na de eerste injectie voel ik mij al weer een ander mens en het kan (hopelijk) alleen maar beter gaan vanaf hier. (Ik heb zelfs al een stuk hard gelopen!)
Het wordt dus een drukke week: alles inpakken wat mee moet naar Vleuten en ook heel wat regelen met adreswijzigingen. Volgend weekend brengen we namelijk al de spullen naar het huis. Daarnaast heb ik nog maar één week vakantie en dan begint de introductieweek aan de universiteit. Maar ik mag niet klagen, de meeste mensen zijn allang begonnen met school :-) 

Heel veel liefs, Louise
P.S. nu ik weer vlees moet eten, klopt mijn blognaam ook niet meer hé ;-) Maar ik blijf toch  ook gewoon vegetarisch koken, dus als ik weer een heerlijk recept heb, dan zal ik die gewoon weer plaatsen.

P.P.S. kan iemand mij helpen de hoekjes van mijn header doorzichtig te maken?? 

1 opmerking:

  1. Jeetje, dat is nog al wat van die vit b 12. Die krijg je toch binnen als vegetariër. Maar er zijn meer mensen die zich niet goed voelen bij een vegetarisch dieet en toch weer overstappen op vlees/vis. Fijn dat je je weer een stuk beter voelt en succes met je opleiding

    BeantwoordenVerwijderen